Profiel

Dhr. Selcuk Topcu RA kent een voldoende staat van diensten in openbaar accountancy vanaf 1998 tot 2003. Gestart als assistent accountant en doorgegroeid tot Controleleider bij diverse (big 4) accountantskantoren. Hij heeft tijdens deze periode diverse klanten bedient in profit en non-profit sector, van mkb tot grote (inter-) nationale bedrijven. Enkele voorbeelden hiervan zijn grote gemeente, ministerie, nationale verzekeringsbedrijf, internationale productiebedrijf, vele bouwbedrijven, verenigingen en stichtingen. Deze werkzaamheden hadden betrekking op controle opdrachten. Daarnaast zijn vele samenstelopdrachten uitgevoerd. Tevens heeft hij diverse bijzondere onderzoeken, subsidie onderzoeken en rechtmatigheidsonderzoeken verricht.

Van 2003 tot 2006 heeft dhr. Selcuk Topcu RA diverse functies in de corporate finance bekleden zoals Manager GHD/Financial Reporting bij Philips, Senior Auditor bij Ministerie van Justitie, Projectleider MIS bij Innovam en Projectmanager bij implementatie van SOX-wetgeving bij ABNAMRO Bank.

Selcuk Topcu: Sinds 2006 ben ik werkzaam als zelfstandige interim manager. Ik zie mezelf als een betrouwbaar en deskundig persoon, met een grote mate van loyaliteit aan de zaken waar ik mee bezig ben. Daarnaast geloof ik stellig in dingen samen ontwikkelen en doen.

Algemene eigenschappen:
- resultaatgericht
- doortastend
- denken en doen
- gestructureerd en planmatig
- helikopterview met detaillistische aanpak  

Feedback van opdrachtgevers

Je hebt in een korte tijd heel veel moeten doen. Een echte doorzetter, knappe prestatie. Ik heb altijd met veel bewondering naar je gekeken. Jammer dat je niet meeging toen we vanuit Eindhoven naar Amsterdam verhuisden.

Je hebt bewezen dat je lef hebt. Het is niet iedereen weggelegd om een voorzitter van de rechtbank aan te spreken op zijn verantwoordelijkheden. Daarnaast heb je het onderzoek professioneel uitgevoerd, een degelijk dossier gevormd en ruim binnen het budget afgerond. Het gaat je goed.

Je kwam bij ons om een collega te vervangen. Binnen de kortste tijd wist je een effectieve invulling te geven aan je opdracht. Door je werkwijze, manier van samenwerken heb je een groot draagvlak gecreëerd voor de methode van management informatiesysteem. We hebben zeer fijn samen gewerkt. We houden elkaar op de hoogte.

Het was niet eenvoudig om binnen een reorganisatie in te stappen, een te lang uitgestelde implementatie van SOX wetgeving aan te pakken en samen te werken met een ongemotiveerd team. Dankzij jouw eigen werkwijze wist je het vertrouwen van de mensen te winnen, relevante partijen bijeen te brengen en zij luisterden secuur naar wat je te vertellen had. In enkele maanden hebben we groot aantal defecten opgelost en een mooie prestatie geleverd naar tevredenheid van de CFO. We zijn je dankbaar en zien je graag weer terug.

Volg Selcuk Topcu RA

© Copyright 2021 ARAF Interim Management - Alle rechten voorbehouden

Mobirise site maker - Get more